SEO

SEO Nedir? SEO Ne İşe Yarar?

SEO Nedir? SEO Ne İşe Yarar?

SEO nedir? SEO ne işe yarar? Günümüz dünyasında dijital platformların çok fazla olduğundan söz etmek mümkündür. Dijital içerik üretimi kapsamında yer alan web sitelerinin de trafiğinin yükseltilmesi o sitenin uzun vadedeki hedeflerini gerçekleştirmesi açısından son derece önemlidir. Bir web sitesinin trafiği nasıl yükseltilir? Trafiği ve etkileşimi artıracak en önemli kavramlardan biri de SEO kavramıdır. Peki SEO nedir? SEO hizmeti ne için önemlidir? Nasıl uygulanır? Bu soruların cevabını arayacağımız yazımızın içerisinde SEO kavramından, öneminden bahsedeceğiz.

Google Siteleri Neye Göre Sıralar?

Google siteleri neye göre sıralıyor? Site sahiplerinin ana hedefi arama motorlarında daha iyi bir noktaya gelebilmektir. İnternet kullanımı günümüzde oldukça artmıştır. Doğal olarak var olan siteler arasındaki rekabet de bir hayli arttı. İyi bir noktaya ulaşma hedefi çoğu sektör için bir hayli zor olmaktadır. Bu zorluğu daha düşük seviyelere indirebilmek adına çeşitli girişimlerde bulunulabilir.

Daha fazla tıklanmaya sahip olarak rakiplerini sıralama açısından geçmek ana gayemiz. Her açıdan ön planda olmak adına pek çok adım atılabilir. Google, siteleri belirli kriterleri dikkate alarak sıralar. Kriterleri Google’a uygun olan siteler daha üst sıralarda olur. Google siteleri genel olarak:

  • Site hızına.
  • İçeriğine.
  • Backlink kalitesine
  • Tasarımına
  • İç SEO kalitesine.

Bakarak sıralar. SEO, bir web sitesinin arama motoru sonuçlarında üst sıralara çıkabilmesi için gerçekleştirilen tüm iyileştirme çalışmalarını ifade eder. İnternet kullanıcılarının hizmet veya ürünlere ulaşmak için kullandıkları arama motorları SEO standartlarına uygun olan web sitelerini daha sağlıklı bir şekilde taramakta ve onları bir adım öne çıkarmaktadır.

SEO çalışması kapsamında, internet kullanıcılarının hizmete veya ürüne ulaşmak amacıyla en çok kullandıkları anahtar kelimeleri barındıran içerikler web sayfalarına eklenir. Sayfanın geniş kitleyle buluşması sağlanır. İç SEO desteği ile anahtar kelime destekli içerik, temiz kod, iyileştirilmiş sayfa hızı önemli. Mobil uyumluluk gibi avantajları kazanan web sayfaları arama motorlarında üst sıralara çıkarken, potansiyel müşterileri ile buluşur. SEO nedir? Sorusuna cevap vermeden önce, GOOGLE için SEO neden önemlidir? Sorusuna cevap verelim.

Google İlk Sayfa SEO Nedir?

Peki Google ilk sayfa SEO nedir? Çok sayıda site sahibinin amacı Google’da ilk sayfada hatta 1. sırada yer almak. 1. sayfa SEO, Google’da 1. sayfada yer almak için yapılan SEO çalışmaların bütünüdür. Genel olarak ilk sayfada yer alan siteler, içeriği özgün, domain otoritesi güçlü, iç ve dış SEO çalışmaları özenle tamamlanmış sitelerdir. SEO, genel olarak 1. sayfada yer almak için yapılır. Çünkü ilk sayfada bulunan siteler, 2. 3. ve diğer sayfalarda olan sitelere göre daha çok ziyaret edilir.

Google SEO Neden Önemlidir?

Google, dünya genelinde en çok kullanılan arama motorlarından bir tanesidir. Site sahipleri, sitesini genel olarak Google algoritmalarına uygun bir şekilde düzenler. Organik anlamda sürekli olarak ziyaretçi elde etmek isteyen, daha kolay bir şekilde bulunmak isteyen kişiler Google algoritmalarını yakından takip etmektedir.

SEO önemlidir. Bunun ana nedeni, web sitenizi hem kullanıcılar hem de arama motorları için daha kullanışlı hale getirmesidir. SEO, arama motorlarının her sitenin neyle ilgili olduğunu ve kullanıcılar için yararlı olup olmadığını anlamasına yardımcı olur. Bu, kullanıcıların sizi sayfanızla alakalı web aramalarında bulabileceği anlamına gelir. Bir site her açıdan kullanıcı odaklı olmalıdır. Anahtar kelime ve başlık dağılımlarına en iyi şekilde dikkat edilmelidir. Alan adı otoritesi de sıralamanın belirlenmesi adına son derece önemli bir unsurdur.

Google Sitelerin Sıralamasını Nasıl Belirler?

Sıralama belirleme konusunda çok sayıda farklı varyasyon bulunmaktadır. Okuyuculara ilgili konuların mümkün olan en iyi şekilde yansıtılması son derece önemlidir. Tabi bu yansıtma, özgün içeriklerle gerçekleşmelidir. Çünkü Google, kopya içerik kullanan sitelere pek de sıcak bakmayabilir. Bir makale içerisinde anahtar kelimelerin doğru bir şekilde yerleştirilmesi, başlıkların doğru kullanımı, bağlantıların yapısı, görsellerin kalitesi, görsel açıklamaları gibi unsurların tamamı ayrı öneme sahiptir.

Tüm bunların yanı sıra Google, sitelerin sıralamasını belirlerken alan adı otoritesine de dikkat eder. Bu noktada Backlink çalışmalarının önemi büyüktür. Her ince detay belirli bir süzgeçten geçtiği gibi, backlink çalışmaları için de Google’ın sıkı bir politikası olduğunu söyleyebiliriz. İllegal yöntemler kullanılarak elde edilen, alan adı otoritesi çok düşük – spam çalışmaların yarardan çok zararı olabilmektedir.

Google SERP Nedir?

Tüm SEO çalışmalarının ana amacı, SERP ekranlarında daha iyi bir yere gelebilmektir. Örneğin, Google ‘ı açtığınızda, bir arama yaptığınızda karşınıza çıkan ekran SERP olarak bilinir. SERP, yani sorgu sonuç ekranında her sayfada 10 site bulunmaktadır. İlk 10 sayfa içerisinde toplam 100 site yer alır. İç ve dış SEO konusunda iyileştirme yapan sitelerin ana amacı mümkün olan en iyi sonuca ulaşabilmektir. Serp takip siteleri aracılığıyla sitenizin hangi kelimede kaçıncı sırada olduğuna bakabilirsiniz. Yazımızın devamında SEO nedir? Sorusuna kapsamlı olarak değineceğiz.

SEO’da Hedef Neden 1. Sayfa?

Az önce de belirttiğimiz gibi, Google 1. sayfada 10 adet site bulunur. Genellikle acil olarak bilgiye ulaşılmak istenilen alanlarda kullanıcılar ilk 3 siteye daha çok giriş yapmaktadır. Fakat sorguda bulunan kişiler herhangi bir ürün arıyor ve diğer sitelerle kıyaslama yapmak istiyorsa 1. sayfada yer alan sitelerin tamamına giriş yapabilir. Bu doğrultuda 1. sayfa üzerinden elde edilecek ziyaretçi sayısı sektörden sektöre büyük değişiklik gösterebilmektedir.

Google’da herkesin 1. sayfada olmak istemesinin ortak noktası, doğal olarak daha fazla kişi tarafından ziyaret edilme isteğidir. 1. sayfa hedefini tamamlayan kişiler ise, daha üst sıralara gelebilmek için çeşitli girişimlerde bulunabilir.

Arama Motorları Nasıl Çalışır?

İşlevleri iki ana terime ayrılır. İzleme, arama motoru web sitenizi bağlantılar aracılığıyla taradığında, sunucularına sağladıkları verileri toplamak için bir bağlantıdan diğerine geçer. Bu nedenle optimum yükleme süresine sahip olmak ve içeriğinizin güncellenmesi çok önemlidir. Dizin oluşturma, sayfa zaten izlendiğinde ve bilgiler toplandığında gelir. Sayfa, içeriğine, yetkisine ve alaka düzeyine göre sıralanır. Böylelikle arama motoru farklı sorgular ile en uygun sonuçları gösterebilecektir. Mevcut arama motorlarının içeriğin kalitesine ve yayın tarihi, multimedya içeriği, mikro biçimler gibi hususlarda daha fazla öncelik verdiğini belirtmek önemlidir.

SEO Nedir?

Gelelim asıl sorumuza ve cevabına. SEO nedir? SEO, bir diğer ismiyle arama motoru optimizasyonu ile hedeflenen en temel unsurdur. Bu unsur ile web siteleri daha iyi yerlere gelebilir. Nitekim arama motorunda web sitelerinin daha yukarılarda, özellikle de ilk sayfada, ilk sıralarda olmasını sağlamak amacıyla SEO uygulamaları gerçekleştirilir. Web sitelerinin arama motoru kriterlerine göre SEO desteğinden yararlanması önemli bir konu. İnternet sitelerinde trafik çok daha fazla olmakla birlikte reklam gelirleri de bu doğrultuda artış gösterir.

SEO bir diğer adıyla arama motoru optimizasyonu anlamına gelir. SEO google için son derece önemlidir. Web sitenizin Google arama motorunda iyi bir konumda olabilmek için SEO konusuna çok dikkat edilmesi gerekir.

Web sitesi sahipleri genel sitelerinin alt sıralarda olmasına yönelik bir çözüm ararken ya da sitelerinin gelişimine katkı sağlamak isterken SEO kelimesi ile karşı karşıya kalıyor. SEO nedir? Sorusunun en kısa cevabı, sitenizi arama motorlarına en uygun hale getirmektir. Bunu tam anlamıyla yapamasanız dahi, büyük ölçüde yapmanızın bile sizlere çok sayıda faydası olabilir. Bu konuda net bir bilgi birikimi olmayan kişiler ise, firmamız veya çeşitli SEO firmaları aracılığıyla profesyonel destek alabilmektedir.

SEO Nedir? SEO Ne İşe Yarar?

SEO, sadece arama motorlarında iyi bir noktaya gelebilmek adına yoğun anahtar kelime kullanımı değildir. Bazı site sahipleri gerek iç, gerekse dış SEO çalışmalarında illegal yöntem kullanımına başvurmaktadır. Bu durum rakip bir site sahibi aracılığıyla Google’a bildirilirse site ciddi yaptırımlarla karşı karşıya kalabilir. Sıralama kaybı gibi durumlar bu cezalar arasında yer almaktadır. Arama motorlarının kurallarına uygun olarak kullanıcı odaklı olmanız, içeriklerinizi özgün olarak yazmanız, sitenizi güncel tutmanız son derece önemlidir.

SEO Nasıl Çalışır?

Arama motorları web siteleri 3 farklı şekilde işler. Bu işlemler tarama, indeksleme (depolama) ve sıralamadır. Tarama esnasında sitedeki içeriklerin anahtar kelimeleri , ana başlık ve alt başlıkları seo uyumu için önem taşır. Anahtar kelime analizleri doğru yapılmalı, aramada ilk sıralarda çıkması için seo uyumuna dikkat edilmelidir.

Peki SEO uyumu şirketler için neden önemli? Şirketlerin tanıtımı ve satışlarının artması ve kâr sağlaması için web sitelerinde SEO optimizasyonuna ihtiyaç duyarlar. Bu nedenle markalar, kurumlar, alışveriş siteleri seo desteğinden faydalanır.

SEO öncelikle zor bir tanım gibi gelse de bu işin yöntemini öğrendikten sonra seo kurdu olup çıkmak çok normaldir. Analiz ve değerlendirmelere açık olmak dikkat çekici, ilgi odağı olan ve defalarca aratılan ilk akla kelimeleri anahtar olarak kullanmak gerekir. Başlık seçiminde de aynı şekilde daha çok merak edilen aratılan kelimeleri tercih etmek akıllıca olacaktır.

Arama yapan kitle siteye girdiğinde ne kadar o sitede kalmış kaç saniye kaç dakika bunlar da arama motoru için çok önemlidir. Anahtar kelimeleri tercih ederken google daha fazla ya da az kullanılmış anahtar kelimeleri de kolaylıkla ayırt edip o siteyi aşağı sıralara çekebilmektedir. Seo optimizasyonunun amacı GOOGLE arama motorunda ilk sıralarda yer alıp rakiplerinin önüne geçebilecek içerikler üretmektir ya da içerikleri buna göre ayarlamaktır.

SEO Optimizasyonu Nasıl Sağlanır?

Günümüzde SEO optimizasyonu sağlamak için pek çok farklı araç bulunmaktadır. Site analiz araçları, SEO raporu sunan siteler gibi. Bu siteler, site içeriğindeki eksiklikleri sizlere belirtir. Bu hataları gidererek SEO açısından daha iyi bir site sahibi olabilmeniz mümkün. Özellikle hız optimizasyonu, kodlama hatalarının giderilmesi, 404 sayfalarının ortadan kaldırılması veya ilgili sayfalara yönlendirilmesi önemli kriterler arasında yer alıyor.

Yerel SEO Nedir?

Günümüzde Yerel SEO kavramı da sıkça kullanılır. Yerel SEO nedir? Hemen izah edelim. Yerel SEO, adından da anlaşılacağı gibi bir il veya ilçeye hitap eder. Lokasyon bazlı, istenilen kelimelerde daha iyi yerlere gelebilmek adına yapılan çalışmalar bütünüdür. Ürün ya da hizmet satış sektörleri için son derece önemlidir. Örneğin “Ankara halı yıkama”, “İstanbul nakliyat”, “Sakarya kombi servisi” gibi. İl ya da ilçe bazlı varyasyonlar bu çalışmalarda kullanılabilir.

Masaüstü arama sonuçları büyük önem arz etmektedir. Fakat mobil üzerinden yapılan sorguların sayısı da ciddi ölçüde fazladır. Bu sebepten dolayı bölgenizde daha kolay bir şekilde bulunabilmek için sitenizin mobil uyumlu olması da önem arz eder. Bunun yanı sıra anahtar kelimelerin doğru dağılımları, içerik özgünlüğü, dış SEO çalışmalarının düzgün bir şekilde yapılmış olması da önemli bir faktör.

Google My Business girişinizle de bölgenizde haritanız için gerekli SEO iyileştirmeleri yapabilirsiniz.. Bu, söz konusu yerel kutunun yanı sıra sağ tarafta ve Google haritalarda görünür. Saf girişe ek olarak, kullanıcılar orada işletmenizi tavsiye edebilir ve incelemeleri yönetebilirsiniz; Ek olarak, görüntüler (iç görünüm, dış görünüm vb.) saklanabilir ve istatistikler aracılığıyla yerel girişinizin performansı hakkında fikir edinebilirsiniz. 

SEO Ne İşe Yarar?

Peki SEO ne işe yarar? Sorusu çok fazla sorulmaktadır. Kişisel ya da kurumsal web sitelerin bu doğrultuda çalışmalar gerçekleştirdikleri de bilinmektedir. SEO genel anlamda web sitesinin otorite değerini artırmasını sağlayan, arama motorlarında web sitesinin daha üst sıralarda olmasını sağlayan en önemli kavramlardan biridir. Reklam ya da sponsor olmadan trafiğin yükseltilmesine organik trafik adı verilmektedir.

SEO çalışmaları ile arama motorlarında üst sıralarda tutunan web sitelerine doğal organik trafik sağlanmakta. Bu durum sitenin değerinin artmasına yardımcı olur. Arama motoru optimizasyonu web sitelerinizin daha üst sıralarda olmasını sağlayan önemli bir kriterdir. Sektörünüzdeki kazancınızın artmasına ciddi anlamda katkı sağlar.

SEO yaparken en çok dikkat edilmesi gereken noktalardan biri de iç ve dış SEO kavramıdır. Nitekim web siteleri kendi aralarında çeşitlere ayrılmaktadır. Bilgi vermek amaçlı blog siteleri, alışveriş amaçlı e-ticaret siteleri de bu çeşitlere örnek teşkil eder. Günümüzde yüzlerce blog sitesi ve e-ticaret sitesi mevcuttur. Bu sitelerin daha fazla organik trafik alması önemlidir. Bunun için başlangıçta Google, sosyal medya reklamları kullanılabilir. Akabinde Backlink çalışmalarıyla alan adı otoritesi artırılmalıdır.

SEO Nasıl Yapılır?

SEO nedir? Sorusunun cevabının ardından SEO çalışmalarının nasıl yapıldığına yönelik bazı bilgiler aktarmak isteriz. Bu çalışmalar dış ve iç SEO şeklinde iki farklı aşamayla tamamlanabilir. Web sitelerinin değerinin artırılması için SEO kavramının öneminin çok büyük olduğundan bahsettik. Peki SEO nasıl yapılmaktadır? SEO yaparken nelere dikkat edilmesi gerekmektedir? Optimizasyon için hangi adımların uygulanması web sitelerinin arama motorlarında daha yukarılara çıkmasını sağlamaktadır? 

Arama motoru optimizasyonu yaparken birçok farklı kritere dikkat edilmesi gerekmektedir. Nitekim bahsettiğimiz üzere iç seo ve dış seo kavramları SEO’nun daha kapsamlı biçimde yapılması adına önemli etkenler oluşturmaktadır. Buna göre SEO yaparken ilk adımın anahtar kelime tercihi olduğunu söylemek yanlış olmaz. Blog sitelerinde ya da alışveriş sitelerinde hedef konunun belirlenmesiyle birlikte internette, arama motorlarında en çok aranan kelimelerin tespit edilmesi ilk aşamayı oluşturmalıdır. Bu anahtar kelimelerin seçilmesiyle birlikte SEO çalışmaları bu kelimeler üzerinden gerçekleştirilebilmekte.

Anahtar Kelime Dağılımları ve Başlıkların Önemi

Seo çalışmaları esnasında anahtar kelime dağılımları ve başlıkların önemi son derece büyüktür. Anahtar kelimenin yazı içerisine homojen biçimde dağıtılmasıyla da anahtar kelimeyle birlikte yazılar desteklenmektedir. Anahtar kelimelerin seçilmesinin ardından başlık yapısı da yazılar için bir iskelet görevi görmektedir. H1, H2 biçiminde sıralanan başlıklar H6’ya kadar devam etmektedir. Ana başlık H1, alt başlık H2 ve H2’ye ait alt başlıkların da H3, H4 şeklinde sıralanması başlık hiyerarşisinin doğru biçimde olmasını da sağlayacaktır. Konu ile ilgili olarak seo uyumlu makale nasıl olmalıdır? Yazımızda da ilgili ayrıntıları bulabilirsiniz. Ayrıca SEO uyumlu makale nasıl yazılır? Yazımızı da inceleyebilirsiniz.

Bazı site sahipleri, ilgili sayfalarında hiç bir anahtar kelime kullanmamaktadır. Anahtar kelimeler, arama motorlarına sayfanın konusunu büyük ölçüde iletmektedir. Anahtar kelime kullanımı ne çok fazla ne de çok az olmalıdır. İdeal kullanım ile ilgili detaylara az önce bağlantısını bırakmış olduğumuz, seo uyumlu makale nasıl olmalıdır? yazımız aracılığıyla ulaşabilirsiniz.

Site İçi SEO Nedir?

Peki site içi SEO nedir? Site içi SEO, bir site içeriğinde gerekli tüm düzenlemelerin en iyi şekilde yapılarak, sitenin arama motorlarına en uygun hale getirilmesidir. Sitenin arama motorlarında görülecek açıklaması, başlığı ve anahtar kelimeleri genel olarak site içi SEO konusunda en önemli unsurlar arasında yer alıyor.

Site içi SEO konusunda sayfa başlığı, açıklaması ve anahtar kelimeleri dışında dikkat edilmesi gereken onlarca farklı kriter mevcuttur. Kullanılan temada hata olmaması, mobil uyumluluk gibi faktörler son derece önemlidir. En önemlisi de sitenizde kullanacağınız içeriklerin kopya olmaması gerekir. Google, kopya içeriklere karşı çeşitli yaptırımlar, cezalar uygulayabilmektedir.

SEO, bir içeriği daha iyi yapacak olan bir kavram niteliği taşımaktadır. Bu nitelik, cümlelerin birbirine uyum sağlamasını ifade etmesinin yanı sıra bu kavram içeriğin başlığa bağlı olarak ne kadar doğru bir şekilde yazılmış olmasına da bağlıdır. SEO kelimesini bazı alanlarda sıklıkla duyuyoruz. Bu kavramı sadece makale alanı içerisinde değil Youtube platformu içerisinde de sıklıkla görüyoruz. SEO kelimesinin daha kaliteli içerikler üretmemize yardımcı olduğunu görüyoruz.

Anahtar Kelime Dağılımları ve Başlıkların Önemi

Dış Seo Nedir?

En çok önem arz eden çalışmalar arasında dış SEO çalışmaları yer alır. Peki dış SEO nedir? Dış seo çalışmaları, sitenizin kalitesinin daha da artmasına yardımcı olur. Artan bu kaliteliyle Google gözünde siteniz daha kaliteli hal alır. Ve çalışma yapılan kelimelerde daha üst sıralara gelebilirsiniz. Tabi bu konunun çok sayıda irili ufaklı ayrıntısı bulunmaktadır. Dış seo, backlink çalışmaları olarak bilinmektedir. Bu konuya yönelik net bir bilgi sahibi değilseniz eğer backlink nedir? Yazımız ile daha kapsamlı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Tüm bunlarla birlikte backlink işlemleri de web sitelerinin beslenmesi için önemli işlemlerin başında gelmektedir. İç SEO kısmındaki backlink ilgili anahtar kelimeye uygun başka bir yazıya olan link çıkışıdır. Dış SEO tarafındaki backlink, yine ilgili anahtar kelimeye uygun başka bir internet sitesinin adresine çıkılan linktir. Backlink ile bir anlamda web sitesinin dış referans ağı oluşur. Backlink çalışmalarının sistematik olarak bir araya gelmesi ile ise backlink paketleri oluşmaktadır.

Anahtar kelime tercihi, anahtar kelimelerin dağıtımı, backlink ayarları, doğru başlık hiyerarşisinin oluşturulmasının önemi büyüktür. Bu işlemler, SEO yapılandırması için gerekli olan tüm işlemleri kapsamaktadır. Aynı zamanda SEO ayarları tam teşekküllü olmaktadır. Zamanla siteniz üst sıralara gelemese dahi, sabrınızı yitirmemeniz gerekir. Bu kavramın en iyi biçimde araştırılması ve uygulanması gerekir.

SEO Kazanç Artırır Mı?

Özellikle ürün ve hizmet satış sitelerinin kolay bir şekilde bulunabiliyor olması son derece önemli. Bu sitelerin pek çok çoğu belli başlı kurallara dikkat etmediği için alt sıralarda yer almakta. Sektördeki pastanın büyük bir çoğunluğunu ise ilk sayfada yer alan rakipler almakta. SEO kazanç artırır mı? Sorusunun cevabı her halükarda evettir. Fakat istikrarlı bir şekilde çalışılması, sabırlı olunması gerekir.

Siteniz içeriğinde var olan hataların giderilmesi önemlidir. Ayrıca iç ve dış SEO çalışmalarınızın sistematik bir şekilde yürütülmesi sonucunda siteniz daha kolay bulunabilir. Bu durum elbette kazancınızın artmasına yardımcı olacaktır. Şayet geçmişe oranla daha iyi yerlere gelmek istiyorsanız profesyonel SEO hizmetlerimiz için iletişime geçebilirsiniz.

SEO Çalışmaları Nelerdir?

SEO çalışmaları site içi ve site dışı olmak üzere iki farklı gurupta incelenirler. Bir sitenin yazılımı, tasarımı ve içerikleri üzerinde yapılan çalışmaların tümü site içi SEO çalışmalarıdır. Link yönlendirmeleri, sosyal medya reklamları, forum ve blog kaynakları üzerinden sitelere ziyaretçi kazandırma, sosyal medyada kampanyaları duyurma gibi çalışmalar ise site dışı SEO kategorisinde yer alırlar.

SEO danışmanlık hizmeti alınması halinde özel SEO araçları ile detaylı bir rapor ve plan ortaya çıkarılır. Bu rapor üzerinden web adresinin ve markanın zayıf yanları, ihtiyaçları ortaya koyulur. Hemen ardından eksiklikleri gidermek üzerine çalışmalara başlanır.

Web adresinin hangi anahtar kelimeler ile arama motorlarında öne çıkarılmak istenildiğine karar verilir ve site içi tasarımda, metinlerde bu kelimeler kullanılır. Web adresleri temiz bir kod ile oluşturulur ve mobil uyumlu, hızlı sayfa açılışına sahip yapıya getirilir. Rakip web adreslerine yönelik rakip analizleri yapılarak, onların önüne geçebilmeyi sağlayacak SEO kriterleri markanın adresine kazandırılır.

SEO’da Hedef Kitle Belirleme

SEO’da hedef kitle belirleme, markanın hizmet ve ürünlerinden yararlanma olasılığı daha yüksek olan bir topluluğa ulaşabilmeyi sağlar. Örneğin marka kadın giyim ürünleri satışı gerçekleştiriyorsa, erkek veya çocukları değil kadınları ana hedef kitle olarak alan SEO çalışmaları yapılmalıdır.

Hedef kitleye ulaşımdaki anahtar ise uygun odak kelimelerin hem site tasarımı hem de içerikler için seçilmesidir. Sektöre uygun şekilde yapılan anahtar kelime analizleri, hedef kitlenin en çok arattığı ve hizmet ile en ilişkili olan odak ve yardımcı kelimeleri bulabilmeyi sağlar. Bu kelimeler doğrultusunda URL yapısı güncellenir, misyon, vizyon, hakkımızda, referanslar bölümlerine anahtar kelimeleri barındıran metinler hazırlanır. Bu sayede marka web adresi hem arama motoru sonuçlarında ön plana çıkar hem de hedef kitle tarafından daha fazla ziyaret edilir.

Hedef kitle ile marka arasındaki etkileşimi yükseltmek amacıyla site dışı SEO çalışmasından da yararlanmak mümkündür. SEO danışmaları ve şirketleri, markanın sosyal medya sayfaları üzerinden kampanyalarını ve hizmetlerini anlatan paylaşımları hedef kitleye sunarak etkileşimi yükseltirler. Paylaşım ve reklamlarda web adresine link yerleştirme ile yapılan yönlendirmeler ise site trafiğini yükseltirken, sipariş oranlarındaki artışı destekler.

Mobil Uyumlu Web Sitelerinde SEO

Peki mobil uyumlu web sitelerinde SEO nedir? Mobil optimizasyon çok sayıda site için ayrı olarak yapılır. Akıllı telefonlarından giren kişiler bir web sitesini düzgün bir şekilde görmelidir. Arama motorlarına uygun bir şekilde bir web sayfasının başlık, içerik ve görsel optimizasyonu mobil SEO kavramına girer. İstatistiklere göre, internet kullanıcıları bilgisayarlar yerine akıllı cihazlar üzerinden web adreslerine ulaşmayı daha fazla tercih ediyorlar. Bu durumda bir web sitesinin mobil uyumlu olmaması ise geniş bir hedef kitleyi kaybetmesine sebep oluyor. S

EO hizmeti kapsamında web adresleri mobil uyumlu hale getirilerek, mobil cihazlarından hizmetlere ve ürünlere ulaşmak isteyen internet kullanıcı kitlesine hitap edilir. Yapılan çalışma sayesinde özellikle de E-ticaret sitelerinde trafik artışını sağlamak ve pazarlama hedeflerine ulaşma imkanı sunacak genişlikte bir kitleyle buluşmak hedeflenir.

SEO Kullanıcı Deneyimine Nasıl Etki Eder?

SEO çalışmaları sayesinde web adresleri arama motorlarının daha fazla hoşlandıkları bir tasarıma ve yapıya ulaştırılırlar. Bu yapı aynı zamanda site ziyaretçileri içinde daha pratik adımları sunar. SEO çalışmaları ile anlaşılır arayüze sahip web adresleri oluşturulur. Ziyaretçiler aradıkları bilgileri veya hizmeti düzenli, estetik ve anlaşılır bir site tasarımı üzerinden çok daha kısa sürede bulabilirler. Pratik ve herkesin kullanabileceği şekilde tasarlanan menü ve sekmeler arasında rahatlıkla işlem yaparlar. Bu durumda kullanıcı deneyimi yükseltilir.

SEO hizmeti kapsamında web adreslerine harita, canlı destek alanları, yorum bölümü eklenebilir. İşlemler sayesinde marka müşterileri hem olumlu yorumlarını markaya ulaştırabilirler hem de akıllarındaki sorulara en kısa sürede yanıt bulurlar. Marka ve müşteri arasındaki etkileşimi yükselten SEO çalışmaları müşteri memnuniyetini artırır.

İç SEO Nedir?

Peki iç SEO nedir? İç SEO, site içeriğinin arama motorlarına uygun hale gelebilmesi için pek çok girişimde bulunmaktır. Özgün içerik, anahtar kelimelerin doğru dağılımı, başlıkların belirlenmesi, başlık etiketlerinin doğru kullanımı, hız optimizasyonu gibi unsurların tamamı iç SEO konusuna dahildir. Arama motorlarında daha iyi yerlere gelebilmek için en önemli unsurlar arasında yer almaktadır. Genel olarak Google’da üst sıralarda yer alan sitelerin geneli, iç SEO konusunda iyi durumda olan sitelerdir.

SEO Veri Kontrolü Nedir?

SEO’da veri kontrolü, SEO çalışması ardından ne kadar başarı elde edildiğini ortaya koyar. Özellikle web adresi için SEO hizmeti alanların tüm süreçten haberdar olmaları ve elde edilen başarı düzeyini kendileri de görebilmeleri için veri kontrol sonuçları bir rapor halinde sunulur. SEO çalışması ardından web adresinin en çok ziyaret edilen sayfalarının hangileri olduğu kontrol edilebilir. Bu çalışmaların ardından trafik akışındaki artış oranı, hangi anahtar kelimeler üzerinden en çok ziyaretçi akışı sağlandığı, veri kontrolleri çerçevesinde ortaya çıkar. SEO veri kontrol sonuçları haftalık veya aylık şekilde karşılaştırılabilir. 

SEO Ne Değildir?

Pek çok kişi, arama motoru optimizasyonuyla ilgili yanlış bilgilere sahip. Peki SEO ne değildir? SEO, illegal yöntemler kullanarak rakiplerinizden üst sıralara gelmeye çalışmak değildir. Google bu durumu algılar. Sitenize çeşitli cezalar verir. Ani sıralama kayıpları gibi. Veya index silinmeleri gibi. Kısacası arama motorlarını aldatacak davranışlarda bulunmamanız gerekir. Aksi halde yarardan çok zarar görmeniz mümkün olacaktır.

SEO’Nun Hayatımızdaki Yeri

Seo kavramı hayatımız içerisinde oldukça popüler bir şekilde kullanılıyor. Yazılar ile alakalı olduğunu gördüğümüz bu kavramın makaleler içerisinde sıklıkla uygulandığını görmekteyiz. Aslında SEO, hayatımızla içli dışlı olan bir kavramdır. Bu kavramla karşılaşmak için illa onunla içli dışlı olmamıza gerek yoktur. Bir siteyi ziyaret ettiğimizde o site yöneticilerinin bu konudaki inşasını da görmüş oluruz.

SEO nedir? SEO ne işe yarar? Sorularına yönelik olarak sizler için en iyi şekilde cevap vermeye çalıştık. Değerli görüşlerinizi yorum olarak bizlerle paylaşabilirsiniz.

Author

Aykut Aydın

Seo, Backlink konularında Türkiye geneline yönelik hizmetler sunmaktayım. R10, Wmaraci gibi Türkiye'nin en büyük platformları aracılığıyla, "Backlinkim" kullanıcı adı ile bana ulaşabilirsiniz.

Leave a comment

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ara
× Whatsapp İletişim