SEO

Facebook ve Twitter’ın SEO’ya Etkisi Var Mı?

Facebook ve Twitter’ın SEO’ya etkisi var mı? Webspam’in başındaki isim olan Matt Cutts, Google Webmaster Help’in Youtube hesabında düzenli olarak gelen soruları cevaplamaktadır. Dün cevapladığı soru ise tüm SEO insanlarının ilk günden beri merak ettiği ve cevabını aradıkları sorulardan;

Facebook ve Twitter’daki paylaşımlar sıralama algoritmasını ilgilendiren sinyaller gönderiyor mu? Sıralamaya direkt olarak bir etkisi var mı?

Facebook ve Twitter’ın SEO’ya etkisi var mı?

Facebook ve Twitter en çok kullanılan sosyal medya uygulamaları arasında yer almakta. Profilinde, çeşitli sayfalarda, gruplarda pek çok site sahibi kendi sitesini paylaşma eğiliminde bulunabiliyor. Bu paylaşımın ardından acaba bu paylaşımların siteme bir faydası olur mu? Oluyor mu? Soruları sıklıkla sorulabiliyor.

Matt Cutts’ın 2010’daki Cevabı – “EVET”

Bu soruyu 2010 Aralık’ta cevaplamış olan Matt Cutts bu sefer biraz farklı bir cevap veriyor gibi gözükse de, aslında sadece farklı bir noktaya parmak basıyor.

videoda Danny Sullivan’ın sosyal medyanın SEO’ya olan etkisinden bahsettiği yazıya cevap veren Matt, çok açık bir şekilde bunu kabul ediyor. Sosyal medya paylaşımlarından tweet’leri ve Facebook Page post’larını aynı kefeye koyuyor ve bunları birer backlink olarak algılıyor.

Bu noktada diğer bir önemli konu ise paylaşımları yapan hesapların (Twitter kullanıcıları ve Facebook sayfaları) otoritesinin, linkin değerini belirleyen etkenlerden biri olması. Yani bir sosyal paylaşımın etkisini sadece ne kadar retweetlendiği ya da paylaşıldığı değil, paylaşanın sosyal otoritesi de belirliyor.

Google’ın Sosyal Medya Paylaşımlarına Bakışı Değişti Mi?

Search Engine Land makalesinden böyle bir sonuç çıkarmak mümkün. Ancak işin doğrusunu Matt Cutts’ın cevabını dikkatlice dinleyerek öğrenebiliyoruz. Kendisi sosyal paylaşımların etkisi yok gibisinden bir cümle kullanmıyor. Sadece sosyal ağ sitelerinin (Facebook, Twitter, Pinterest vs.) sayfalarının normal internet site sayfalarından farklı bir şekilde indekslenmediğinin altını çiziyor.

Buna örnek olarak, ilişki durumunu değiştiren birisinin bu değişikliğini bir veri olarak tutmadıklarını belirtmesi.

Matt videonun sonlarına doğru Twitter ve Facebook’un kaliteli içeriklerin daha çok kişiye yayılmasında çok faydalı olduğunu söylüyor. Bu sayede bir çok kişi bu yazıya doğal bir şekilde backlink verip, Google aramalarını da indirekt olarak etkileyebileceğini de es geçmiyor. Ama bunu sebep-sonuç ilişkisinden çok, korelatif bir ilişkiye bağlıyor.

Sosyal Medya, Yazarlık Otoritesini Belirleyen Etkenlerden Biri – Belki de En Önemlisi- Olacak

Videodan öğrenilen en değerli şey ise, Google’ın sıralama algoritmasında yazarlık otoritesinin gitgide daha etkisi olacağını söylemesi. Sosyal medyadan gelen bilgilerin, yazarların otoritesini belirlemede kullanılmak üzere çalışma yürütüldüğünü ve gelecek için hazırlıklar yapıldığını açıkça dillendiriyor.Birkaç gün evvel de konuk yazarlık ile ilgili önemli bir açıklama gelmişti. Büyük resme bakıldığında kişisel PR ve yazar otoritesinin SEO açısından en önemli belirleyicilerden biri olacağını görmek çok da zor olmasa gerek.

Facebook ve Twitter’ın SEO’ya etkisi var mı? Sorularına sizler için en iyi şekilde cevap vermeye çalıştık. Aranma hacmi yüksek kelimelerde bu tarz sosyal medya siteleriyle tam anlamıyla başarı elde etmek mümkün olmayabilir. Kaliteli, özgün backlink paketleri aracılığıyla gelişiminize katkı sağlamak isterseniz bizlere ulaşabilirsiniz.

Author

Aykut Aydın

Seo, Backlink konularında Türkiye geneline yönelik hizmetler sunmaktayım. R10, Wmaraci gibi Türkiye'nin en büyük platformları aracılığıyla, "Backlinkim" kullanıcı adı ile bana ulaşabilirsiniz.

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ara
× Whatsapp İletişim